ساختار مدیریت


درباره مدیریت


نام محمد رضا
نام خانوادگی محمدی
پست الکترونیک -
وبلاگ -

سوابق اجرایی ومدیریتی
  • سطح دو حوزه علمیه قم
  • کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی –گرایش بودجه و مالیه عمومی

سوابق اجرایی ومدیریتی
  • مسئول اردوهای فرهنگی خانواده های شهدا در بنیاد شهیداستان زنجان - از سال 67 الی 72
  • مسئول اداره کارگزینی مرکز جهانی علوم اسلامی قم - ازسال 78 الی 80 بمدت دو سال ونیم
  • مدیر برنامه و بودجه مرکز جهانی علوم اسلامی - ازسال 80 الی 82 بمدت یک سال ونیم
  • مدیر گروه مطالعات راهبردی بلند مدت مرکز جهانی علوم اسلامی –از سال 82 الی 83 بمدت یک سال ونیم
  • معاون اداری مالی دانشگاه مجازی جامعه المصطفی (ص)العالمیه - از سال 83 الی 85 بمدت دو سال ونیم
  • معاون فرهنگی دانشگاه مجازی جامعه المصطفی (ص)العالمیه - از سال 86 الی 87 بمدت یک سال ونیم
  • معاون مشاورفرهنگی وزیرکشور حجه الاسلام والمسلمین پور محمدی - ازسال 86بمدت یک سال
  • دبیر کمیته حج جامعه المصطفی العالمیه - از 87 الی 90 بمدت چهار سال
  • مدیر اداره تبلیغ واعزامهای تبلیغی طلاب غیر ایرانی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی - از 87 الی 89 بمدت دو سال
  • مدیر ارتباطات وبین الملل مجتمع آموزش عالی امام خمینی جامعه المصطفی(ص) العالمیه - ازسال 88 الی 92 پنج سال
  • معاون اداری مالی جامعه الزهراء قم - از سال 93 الی 96 بمدت سه سال

امور دانش آموختگان



وظائف دانش آموخته گان در قرآن


- -


وظائف دانش آموخته گان از کلام بزرگان دین


- -


مهمترین شایستکی های دانش آموخته گان


(در این مبارزات) آن صفی که مقاومتش بیشتر.عزمش راسخ تر.برنامه اش عالمانه تر عاقلانه ترواعتمادش به خدا بیشتر باشد پیروز خواهد شد اگر ملتی باعزمی راسخ وتوکل بخدا حرکت کند امداد الهی حتمی است وعدئ الهی صادق است ولینصرن الله من ینصره والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم آنچه با رفتار وعمل می تواند بیان شود تاثیرش ازحرف به مراتب بیشتر است باید این نزاهت وتقدس وپایبندی به تقوی وپاکدامنی در مابیشتر باشد تا حرف مارا بپذیرند

در مجموعه ی تعالیمی که جامعه المصطفی یه دانش آموخته گان خود ودانشجویان وطلاب خود می دهد حتما یک بخشی ازاین قسط عظیم معنویت (دعا، وتوسل) که در مکتب اهل بیت هست بگنجانید در ضمن دروس کاری کنید که این جوانی که از فلان کشور آفریقایی یااروپایی یا آسیایی یا آمریکایی آمده واینجا درس می خواند ویادرآن کشور خودش در مدرسه ی ما مشغول تحصیل است .این حتماٌ در یک دوره ای بامفاهیم ومضامین ادعیه ی ما آشنا بشود وبه خصوص صحیفه ی سجادیه که با همه ی مجموعه های دعا فرق دارد


راهنمای خدمات و تسهیلات دانش آموختگی


- -


وظائف دانش آموخته گان در کلام بزرگان


بیان توحید ومعارف قران بیان توحید ومعارف الهی ودرسهای مکتب اسلام ومفاهیم قرآنی .آیات الهی وقران مهمترین انگیزه برای مردم است که از دست قدرت ها نجات پیدا کنند
پاسخ به سولات روز بشریت مطلب اسلامی باید تبین شودباید معارف الهی راوپاسخ سولات امروز بشریت را که با صد سال پیش متفاوت است داد باید دسته بندی کنیدوبامردم در میان بگذاریم ...این اصل قضیه است
پاسخ به سولات فکری عقیدتی .معرفتی شما(طلاب جامعه المصطفی) امروز این فرصت بزرگ در جمهوری اسلامی درشهرقم داریدکه با این معارف آشنا شوید لیتفقهوا فی الدین ولینذروا قومهم اذا رجعوا الیهم برای پاسخ دادن به این مسائل بایدبه توانائی علمی دست پیدا کنید
ترویج وتحکیم اسلام به زبان روز مسئله ترویج وارئه فکر اسلامی در لباس نووبا پاسخ به نیازهای روز است امروزما به این احتیاج داریم وامروزاین کاراز ما برمی آید وما می توانیم آنرا انجام دهیم
توجه به اقتضائات زمان ومکان شما توحید ومعارف الهی ودرس های مکتب اسلام ومفاهیم قرانی رابیان می کنید شما در مقابله باسیاست های استعماری کار می کنید وبسته به موقعیات ها متفاوت است در جائی لازم است در جائی لازم نیست.در جائی مفید ودرجائی مضر .هر کشوری اقتضائی دارد که ابزارهای متفاوتی رامی طلبد

تولید علم ونوآوری حوزه های علمیه ودانشگاه های امروز جهان اسلام برای پایه ریزی نهضتی علمی وجهش به سمت تولید علم ودانش ونوآوری وابداع فکری بر بنیادهای اسلامی ودینی نیاز مبرم دارد
مردمی ماندن وحفظ استقلال از صاحبان قدرت حوزهای علمیه در ذات خود مردمی .ریشه دار ومتصل به طبفات گوناگون مخصوصا طبقات ضعیف است .دانش آموخته گان حوزه در کنار مردم .راهگشای مردم بودند واین هویت مردمی واستقلال از قدرت های سیاسی از ویژیگی های مهم حوزها است
پرهیز از حساسیت زایی قومی.مذهبی وسیاسی< باید باگفتگوی ادیان وتعامل بین ادیانی ونیزدوری از خشونت وتندروی در روابط مذهبی وقومی توجه داشت مابا همه ی مسلمانان برادریم وباید مبنای دوستی با ادیان دیگر داشته باشیم .ایران درهیچ فعالیت تروریستی ای شرکت ندارد ودانش آموخته گان المصطفی نیز در کشورهایشان به هیچ وجه اعمال خلاف قانون مرتکب نمی شوند


راهنمای خدمات دانش آموختگان مقیم ایران


- -

امور مبلغان



تبلیغ در قرآن(آیات مربوط به تبلیغ)


آیه اول «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ». «اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اگر خدا را يارى كنيد، يارى‏تان مى‏كند و گام‏هايتان را استوار مى‏دارد.»
آیه دوم «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا أَنْصارَ اللَّهِ كَما قالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ لِلْحَوارِيِّينَ مَنْ أَنْصارِي إِلَى اللَّهِ قالَ الْحَوارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللَّهِ فَآمَنَتْ طائِفَةٌ مِنْ بَنِي إِسْرائِيلَ وَ كَفَرَتْ طائِفَةٌ فَأَيَّدْنَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلى‏ عَدُوِّهِمْ فَأَصْبَحُوا ظاهِرِينَ». «اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! ياران خدا باشيد، همان گونه كه عيسى بن مريم به حواريان گفت: «ياران من در راه خدا چه كسانى‏اند؟». حواريان گفتند: «ماييم ياران خدا». پس طايفه‏اى از بنى اسرائيل ايمان آوردند و طايفه‏اى كفر ورزيدند، و كسانى را كه ايمان آورده بودند، بر دشمنانشان يارى كرديم تا چيره شدند.»
آیه سوم «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ كَفى‏ بِاللَّهِ حَسِيباً». كسانى كه پيام‏هاى خدا را ابلاغ مى‏كنند و از او مى‏ترسند و از هيچ كس جز خدا بيم ندارند. و خدا براى حسابرسى كفايت مى‏كند.
مبلغ چه کسی است «مبلّغ»، كسى است كه با همه توان تلاش مى‏كند تا موادّ تبليغى همراه خود را به مقصد نهايى كه انديشه و دل مخاطب است، برساند. كسانى كه پيام‏هاى خدا را ابلاغ مى‏كنند و از او مى‏ترسند و از هيچ كس جز خدا بيم ندارند. و خدا براى حسابرسى كفايت مى‏كند.
مهمترین وظیفه مبلغان از منظر قرآن كريم و احاديث اسلامى، رساندن پيام‏هاى سازنده خداوند مهربان به انديشه و دل مردم، مهم‏ترين وظيفه انبياى الهى و ادامه دهندگان راه آنان است. «إِنْ عَلَيْكَ إِلَّا الْبَلاغُ». «برعهده تو جز رسانيدن [پيام‏] نيست».
پیامبر خودش را مبلغ می داند و پيامبر بزرگوار اسلام، خود را به عنوان يك «مبلّغ» به مردم معرفى مى‏كند و مى‏فرمايد: «إنّمَا أنَا مُبَلِّغٌ». من، تنها ابلاغ كننده‏ام.


تبلیغ در کلام ائمه معصومین


تبلیغ یعنی زندگی ابدی بخشیدن الإمام عليّ عليه السلام‏ فِي احتِجاجِهِ عَلَى الزِّنديقِ: ... «مِنْ أَجْلِ ذلِكَ كَتَبْنا عَلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعاً وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً»، و لِلإِحياءِ في هذَا المَوضِعِ تَأويلٌ فِي الباطِنِ لَيسَ كَظاهِرِهِ، و هُوَ «مَن هَداها»؛ لأِنَّ الهِدايَةَ هِيَ حَياةُ الأَبَدِ، و مَن سَمّاهُ اللّهُ حَيّا لَم يَمُت أبَدا، إنَّما يَنقُلُهُ مِن دارِ مِحنَةٍ إلى دارِ راحَةٍ و مِنحَةٍ.
. امام على عليه السلام‏ در مناظره‏اش با شخصى ملحد: ... «از اين رو، بر فرزندان اسرائيل، مقرّر داشتيم كه هر كس كسى را جز به قصاص قتل يا [به كيفر] فسادى در زمين بكُشد، چنان است كه گويى همه مردم را كشته باشد، و هر كس كسى را زنده بدارد، چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است». زنده كردن در اين‏جا تأويلى باطنى دارد كه غير از ظاهر آن است و آن، كسى است كه فردى را هدايت كند؛ زيرا هدايت، زندگانى ابدى است و كسى را كه خداوند زنده ناميده، هرگز نمى‏ميرد. تنها او را از خانه رنج و محنت به خانه آسايش و بخشش، انتقال مى‏دهد.
تبلیغ یعنی از کفر به ایمان در آوردن تفسير العيّاشي عن أبو بصير عن أبي جعفر عليه السلام: سَأَلتُهُ: «وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً»؟ قالَ: مَنِ استَخرَجَها مِنَ الكُفرِ إلَى الإِيمانِ. تفسير العياشى‏ به نقل از ابو بصير: از امام باقر عليه السلام [تفسير اين آيه را] پرسيدم: «و هر كس كسى را زنده بدارد، چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است». فرمود: «كسى است كه فردى را از كفر به ايمان درآورد».
تبلیغ یعنی از گمراهی به هدایت در آوردن الكافي عن فضيل بن يسار: قُلتُ لِأَبي جَعفَرٍ عليه السلام: قَولُ اللّهِ عز و جل في كِتابِهِ: «وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً»؟ قالَ: مِن حَرقٍ أو غَرَقٍ. قُلتُ: فَمَن أخرَجَها مِن ضَلالٍ إلى هُدىً؟ قالَ: ذاكَ تَأويلُهَا الأَعظَمُ. الكافى‏ به نقل از فضيل بن يسار: به امام باقر عليه السلام اين سخن خداوند در قرآن را گفتم: «و هر كس كسى را زنده بدارد، چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است». فرمود: « [يعنى نجات دادن او] از آتش يا غرق شدن». گفتم: پس كسى كه فردى را از گمراهى به هدايت درآورد؟ فرمود: «اين، بالاترين تأويل آن است». التفسير المنسوب إلى الإمام العسكريّ عليه السلام: قالَ الحُسَينُ بنُ عَلِيٍ صَلواتُ اللّهِ عَلَيهِما لِرَجُلٍ: أيُّهُما أحَبُّ إلَيكَ: رَجُلٌ يَرومُ قَتلَ مِسكينٍ قَد ضَعُفَ، تُنقِذُهُ مِن يَدِهِ؟ أو ناصِبٌ يُريدُ إضلالَ مِسكينٍ [مؤمن‏] مِن ضُعَفاءِ شيعَتِنا، تَفتَحُ عَلَيهِ ما يَمتَنِعُ [المسكين‏] بِهِ مِنهُ و يُفحِمُهُ و يَكسِرُهُ بِحُجَجِ اللّهِ تَعالى؟ قالَ: بَل إنقاذُ هذَا المِسكينِ المُؤمِنِ مِن يَدِ هذَا النّاصِبِ؛ إنَّ اللّهَ تَعالى يَقولُ: «مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً»؛ [أي:] و مَن أحيَاها و أرشَدَها مِن كُفرٍ إلى إيمانٍ فَكَأَنَّما أحيا النّاسَ جَميعاً.


تبلیغ در کلام بزرگان دین


اهمیت تبلیغ همان طور كه تحصيل يك تكليفى است، تبليغ بالاتر است از او، تحصيل مقدمه تبليغ است، مقدمه انذار مردم است. صحيفه امام ج‏15 414
مقدمه بودن تحصيل براى تبليغ و انذار مردم بايد اشخاص، همان طلاب جوان كه مشغول به تحصيل هم هستند علاوه بر اينكه ايام تعطيل را بايد بروند و تبليغ كنند سرتاسر كشور- و آن وقتها هم، تا اندازه‏اى مى‏روند- در غير ايام تعطيل هم به حسب نوبت، قرارداد؛ نگذارند همه جاى ايران، يعنى بسيارى از جاهاى ايران بى‏روحانى بماند، بسيارى از جاهاى ايران بى‏مبلغ بماند. اينها تكليف دارند، تكليف شرعى- الهى دارند كه تبليغ كنند و احكام اسلام را به مردم بفهمانند. صحيفه امام ج‏15 414
وظيفه طلاب‏ حفظ اسلام و احکام اسلام بار علمْ بار سنگينى است كه به عهده شماست. آن طور نيست كه تنها وظيفه شما تحصيل مشتى الفاظ و مفاهيم باشد بلكه حفظ اسلام و احكام اسلام است كه به شما سپرده شده و شما امين وحى الهى هستيد، و بايد در ضمن تحصيل علم مشغول تهذيب نفس هم باشيد و چنانكه غير را تبليغ مى‏كنيد نفس خود را هم اصلاح نماييد. صحيفه امام ج‏2 411
رسالت انبيا، بيدارى توده‏ها شما اگر حالت و تاريخ انبيا را ملاحظه كنيد و تاريخ اسلام را و صدر اسلام را؛ كه به ما نزديك است، ملاحظه كنيد، مى‏بينيد كه بعكس آن چيزى كه اينها تبليغ كرده‏اند كه ديانت افيون است يعنى ديانت آمده است كه مردم را خواب كند و مثل يك افيونى كه به چُرت فرو مى‏رود! و مردم را اين طور كند تا اينكه آن سرمايه دارها مردم را بچاپند، بعكس آن، وقتى كه تاريخ انبيا را ملاحظه كنيد مى‏بينيد كه انبيا آمده‏اند مردم را بيدار كنند، اين‏ مردم افيونى را هوشيار كنند، اين مردمى كه به خواب رفته بودند اينها را هوشيار كنند. موسى- عليه السلام- كه تفصيل تاريخش در قرآن هم هست و در ديگر كتب آسمانى هم هست، ملاحظه مى‏كنيد كه يك آدمى بوده است- يك شبانى بوده است، شبان حضرت شعيب بود- مدتها با يك عصا مردم را، همين مردم توده را بر ضد فرعون، كه در زمان او بزرگترين قدرت بود، بسيج كرد، نه اينكه مردم را خواب كرد تا فرعون بچاپد آنها را! مردم را بيدار كرد كه فرعون نچاپد آنها را. عكس آن چيزى كه گفتند، و جوانهاى ما باور كردند. صحيفه امام ج‏8 292


فرآیند تشکیل پرونده تبلیغی


- -


آنچه یک مبلغ باید بداند


- -


معرفی منابع علمی تبلیغ


- -


اطلاعیه های تبلیغی


- -


معرفی مراکز همکار


اطلاعیه های مدیریت


در حال بروز رسانی


آرشیو اطلاعیه ها

اخبار مدیریت


در حال بروز رسانی


آرشیو اخبار

ارتباط با مدیریت